tirsdag 22. februar 2011

Det kuleste på lenge!!


Ørn er en flott, og litt skremmende fugl synes jeg, og det er alltid en mektig opplevelse å se en! jeg vokste opp med historien om en ørn som ble litt for nærgående da min far var på krabbestadiet sånn omtrent- den henger på veggen hos mine besteforeldre hvor den har fascinert små og store i årtier.


En morgen jeg var ute og kjørte på en litt øde strekning lettet en ørn fra vegkanten og fløy parallellt med bilen min flere meter før den tok av- den som hadde et lynraskt kamera tilgjengelig for slike anledninger!!!


Men jeg har aldri sett mer enn èn ørn av gangen så vidt jeg kan huske?? I dag kastet jeg tilfeldigvis et blikk ut av takvinduene i det jeg passerte og fikk se hele tre stykker som sirklet over fjellet over oss!! Denne gangen hadde jeg kameraet i lommen, så jeg løp ut i det jeg ropte på eldsta om at hun måtte komme og se!! jeg knipset i veg, men har desverre ikke godt nok kamera til å få gode bilder! *ønske, ønske*

Mens vi stod der og beundret dem kom plutselig en fjerde ørn til syne- og like etter enda en som var enda større enn de andre!! FEM ørner rett over hodet på oss hjemme hos oss selv!!! Det er nesten så jeg ikke tror mine egne øyne!


Jeg er på ingen måte noen ekspert på området, men det må da vel være havørn?? Tror nesten vi må ringe min manns fugleglade onkel i danmark!! Han er her ofte på besøk og farter rundt med kikkerten sin- kanskje han har sett dem før og kan fortelle mer om dem?!







Ingen kommentarer: