onsdag 16. februar 2011

Fantastisk overraskelse!!


Se for en fantastisk skatt som plutselig dukket opp i posten til meg!! En svæææær pakke med små og store biter med retrostoff- slike ting gjør meg lykkelig langt inn i sjelen!! :D Pakken kom i forbindelse med at jeg meldte meg på Pay it Forward hos LilleLeo for en tid tilbake. (hehe- det er jo en stund siden, men den som venter på noe godt venter absolutt ikke forgjeves!!!)


Nå er det jo min tur da til å gi videre, tenker du som meldte deg på hos meg har gitt opp for lenge siden??? jeg har med vilje avventet til jeg fikk noe selv, men nå må jeg få ut fingeren!! Syrommet mitt er jo langt fra oppegående for tiden, så jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på! om du som meldte deg på pif'en min leser her: kan du ikke si litt om hva du ønsker deg?? Om du ønsker noe hjemmesydd må du smøre deg med enda litt mer tålmodighet, og gjerne gi noen tips om hva du kunne tenke deg. Eller holder du på med noen spennende hobbyer selv, og hadde hatt lyst på utstyr til det??? Ikke vær beskjeden nå!! ;-)


Det er vel snart to år siden jeg hadde påmelding til Pif- og da var det kun en som var interessert i å få gave av meg. Men egentlig er det plass til tre stykker, så om du har lyst å slenge deg på nå så er det plass til to til- førstemann til mølla!! ;D Reglene er at om du får gave fra meg skal du gi videre til tre stykker 'innen ett år'. ja den tidsbegrensningen tar vi visst med en klype salt- man blir akkurat like lykkelig for overraskelse i posten etter to år!!! Det er også et krav om å ha egen blog til å spre budskapet om PiF!! Meld deg på i kommentarfeltet til dette innlegget om du har lyst å være med!!


 Gjett om jeg gleder meg vilt til å få symaskiner på plass, så jeg kan gå løs på disse stoffene og trylle dem om til noe vakkert!!! Eller bare ha dem liggende på en hylle til inspirasjon og glede!! jeg må bare få si tusen, tusen takk til LilleLeo for denne helt underbare gaven- du traff virkelig blink, og den vil gi meg masse glede i mange år fremover!!!!


Syrommet mitt blir noe av det siste som vil komme på plass her i huset- slik må det neste bli om noe som helst skal bli gjort, for når det først er på plass er det mulig ingen ser meg igjen på en stund!! :D men innimellom all maling og styring finnes det små ledige tidslommer da jeg ikke har lyst å sitte med hendene i fanget og bare glo på den boksen på veggen!! Da er det godt å ha et strikketøy å ty til!! Nå holder jeg på å strikke denne genseren og dette sjalet i fargene du ser på bildet over. Oppskriftene fant jeg hos garnstudio.com og garnet har jeg kjøpt hos strikkenett.no. Der er det 20% på alt Drops garn ut februar, og de gir gratis frakt ved kjøp over 500,-. Leveringen gikk raskt og problemfritt.

Jeg er allerede ca halvvegs på bolen på genseren, og jeg har strikket et testsjal- visstnok er det ikke lurt å strikke når man er svimmel, da er det mye som kan gå galt!! Men det noe misformede sjalet ble tatt i bruk av eldstedattra i dag, og jeg har begynt på et nytt til meg. Har ikke tatt bilder av noe av dette enda- det får evt komme i et senere innlegg.

Ha en fin uke fortsatt. Jeg skal på to nattevakter nå, hvis det er rolig blir det kanskje mulig å strikke litt der også??

1 kommentar:

LilleLeo sa...

Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min! Og, igjen, jeg er grusomt flau over at det tok så lang tid, hodet mitt har ikke vært helt på rett sted. Kanskje jeg er tilgitt? Jeg prøvde å finne mest mulig, hehe. Gleder meg til å se hva du kommer til å lage etterhvert!