mandag 28. februar 2011

Våren kommer!!

 Litt solskinn på kjøkkenbenken gir vårfølelse!

Siste dag i februar er snart på hell, og årets første vårmåned kan begynne!! Mange bloggere er opptatt av vårtegn i disse tider, og visst er det en fantastisk tid vi går i møte!!

Jeg var inne på tanken om å melde meg på 'vårteckensutmaningen' i bloggen Humlebacken, men følte det ble overveldende mange på listen der. Og så liker jeg ikke å ha 'press på meg' til å måtte komme med ett innlegg hver uke. Men du skal ikke se bort i fra at det dumper inn noen 'så langt har våren kommet'-innlegg fra tid til annen her også! Vil du lese mer om hvordan våren skrider frem i Norge og Sverige er det bare å klikke seg inn til Humlebacken, så finner du lesestoff i massevis!!


I dag har vi vinterferie og strålende solskinn fra knallblå himmel. Det har vi i grunnen vært litt bortskjemt med de siste ukene- og det hjelper virkelig på vårfornemmelsen!!! Man får lyst å gå lange turer ut i den fantastiske naturen, for å se og lukte hvordan alt våkner til liv etter en lang vinter!! Det hjelper også på arbeidslysten når man må holde seg inne og svinge malerkosten, at solen skinner inn på en!!


Jeg har ikke helt turt å håpe på at det skulle bli noe av alle disse løkene som jeg plantet i høst!! Etter flyttingen har de stått langs veggen bak garasjen i le for vær og vind. Jeg har skuffet snø på dem når det har vært slikt, og ellers latt dem være i fred. Og jammen så var det mange spirer å se når jeg gikk ut til dem i dag, så nå har de fått flytte til verandaen hvor de skal få stå i solveggen og kose seg!! Her står de under tak så jeg kan ha litt kontroll med vannmengde i ukene som kommer.

Jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen!!


Når jeg først var ute og såg etter vårtegn knipset jeg også mange bilder av hagen. Disse skal jeg først og fremst ha som dokumentasjon for planleggingsarbeid. Selv om jeg kjenner at det rykker litt i hagefingrene nå, så er det begrenset hvor mye tid jeg vil ha til hagearbeid de nermeste ukene. Det er nok viktigere å få huset på stell skikkelig!! I år blir det heller ikke gjort de aller største forandringene i hagen, først skal vi skaffe oss oversikt over hva som allerede finnes der, hvor er det mye sol, og hvor er det alltid skygge, hvordan har vi lyst å bruke hagen osv osv.

Er du i gang med hageplanlegging?? Husk å gå ut og nyt våren!!

ps: Nå har jeg lagt inn en 'liker' knapp nederst i innleggene- så om du ikke har tid til å legge igjen en kommentar, har du kanskje likevel tid til å trykke på den om du liker det du leser?? Men blir fortsatt veldig glad for kommentarer altså!!

Ingen kommentarer: