mandag 16. februar 2009

along-kjole og litt anna

En kveld i måneden prøver vi å samles til en sy-along på sykroken- dvs at vi syr på hver vår plass, men "møtes" i en tråd på forumet, hvor vi holder hverandre oppdatert med utviklingen av våre respektive prosjekt, og dessuten kan be om råd og meninger undervegs. Veldig nyttig og sosialt!!

Denne gangen fikk jeg til å delta, og valgte å sy videre på en kjole jeg hadde slitt med noen dager. Jeg slet skikkelig med klippingen på denne kjolen og den stod i fare for å havne i UFO-posen- men takket være alongen har jeg klart å få den ferdig :D

Den er i grå og lilla Fleece fra s&s, sydd etter mitt eget mønster. str 122- eller kanskje litt større, merker at det er stor forskjell på størrelsene etter hvilket stoff jeg syr i!! Skal fortsette å teste ut dette- men kunne trengt noen flere modeller å teste ut på merker jeg - tror jeg må låne noen nabounger :D Helt uten kjøpspress, så klart!!

Jeg orket ikke vente på pakke fra s&s, som skal inneholde lilla rib blandt veldig mye annet... derfor har denne kjolen fått trompetermer, istedenfor de vanlige. hadde planlagt alvehette til denne, men klarte rett og slett ikke å tenke riktig under klippingen, så det ble en vanlig halskant i fleece.
Denne har jeg pyntet med en "brodert" prestekrage, en av mormors knapper og lilla kroklisser.


I helgen fikk jeg endelig vært innom Lappestua i byn her- der var det maange skatter som det ikke var enkelt å gå ifra!! Og litt handling ble det jo....

Jeg fant jeg fant- det småblomstrete stoffet som jeg fikk i HV-gave!! Der var faktisk enda en bit, men måtte begrense meg ;) tok heller et i samme fargene, men med større blomster. samt to stoffer som jeg tenker kan være fine til applikasjoner til mer guttete ting.. Og to meter oransje kroklisser !!!!! De hadde desverre ikke smale kroklisser, men veldig glad jeg i det minste fant disse!!

Det stripete stoffet har jeg også fått i gave tidligere- og var så lei meg for at jeg ikke hadde mer igjen!! Heldigvis hadde de en rest av det også!! Det røde er et batikkstoff, og skal bli veske til mamma :D Fant et nydelig bånd i blått og sølv, som med tiden skal pynte opp en kjole eller to!!

2 kommentarer:

Liv sa...

Heisann! Såg du skrev i innlegget ditt at du ikke fant smale kroklisser. Ville bare tipse deg om å ta en tur innom Familieminner i Spjelkavika, de har masse bånd, og kroklisser i alle farger!

OTiiBE sa...

takk for tips!! skal skjekkes ut når anledningen byr seg!!