søndag 22. august 2010

Drømmer som endres...



Helt siden vi kjøpte rekkehuset vårt for syv år siden har planen vår vært å bygge enebolig hvor vi kunne få alt etter eget hode. Mange timer har blitt brukt til å drømme og planlegge. Vi så for oss at vi skulle bo her et par år bare, men årene gikk og drømmetomten dukket aldri opp! Drømmen vår har vært å bygge i moderne stil, gjerne i mur. 'Pepperkakehus' skulle vi hverfall ikke ha!!(ikke meningen å fornerme noen, det handler vel kun om smak og behag!!;-)) Men vi har etterhvert måttet innse at drømmehuset ikke lar seg realisere på vårt budsjett, og siden lottomillionene stadig uteblir (mye fordi vi ikke spiller lotto.....), så har vi vært nødt til å endre drømmene våre litt.

Fra tid til annen har vi også vært på visning på de husene som har vært til salgs i lokalområdet her, og til og med lagt inn bud ved noen anledninger. Å pusse opp et gammelt hus kan også være spennende og engasjerende, og innimellom har vi også begynt å drømme om et slikt hus. Men alltid var det andre som drømte sterkere og hadde mulighet til å by mer, og vi måtte glemme den drømmen også og finne en ny.



For et par uker siden dukket det opp nok et hus for salg. Et flott hus, men også litt 'pepperkakehusaktig'. Men vi var likevel aldri i tvil om at vi måtte på visning, og at vi brukte halvannen time på visningen sier vel litt om hva vi syntes om det!! I hodet spant vi nye drømmer, om hvordan det ville bli for vår familie å bo i akkurat det huset!! Neste dag var det budrunde, noe jeg heldigvis kunne sove meg gjennom siden jeg skulle på nattevakt. Da jeg på ettermiddagen såg at huset var solgt, uten at jeg hadde hørt fra min mann trodde jeg jo at nok en drøm var over!! Men huset var blitt vårt det- så nå FLYTTER VI!!!!

Så om du eller noen du kjenner har lyst på et lite rekkehus med gullstue og en hage som tidligere var mest til besvær, men som nå begynner å ta litt form og som blir veldig vanskelig å flytte fra, i et koselig byggefelt med gode venner som også blir vanskelig å flytte fra, ja da har vi akkurat det huset!! Og du skal få lov å kjøpe det, men det blir forhåpentlig ikke billig!!! :D



Høsten kommer til å bli travel, travel- med å gjøre klar til visning og salg, pusse opp det nye huset (mest maling), pakke og flytte. Vi rekner med å flytte inn sånn ca juletid, og det passer jo bra for da pleier det å være så stille og rolig og lite annet å finne på!!! *prøveråstressened*

Det kan nok ligge an til å bli lite søm på meg oppi denne galskapen, så jeg stenger for bestillinger inntil videre. Men i vårt nye hus får jeg et diiiigert syrom, så gjett om jeg gleder meg til å bli kreativ igjen en gang utpå vinteren!!!!


Jeg var i farten ikke i stand til å finne gode bilder av rekkehuset vårt blant de tusener på tusener av bilder av syprosjekter og blomster... Derfor ledsages dette innlegget av bilder av den fantastiske utsikten som er rekkehusets største fordel og noen vakre blomster fra hagen her. Den som kunne pakket med seg denne utsikten!! *sukk*

4 kommentarer:

hjemme bra sa...

Oj, så spennende!
Gratulerer kjempemasse med huskjøp.
Er spent på kvar det er....
Lykke til med alt arbeidet dokke har framfor dokke...

Inki sa...

Gratulerer! Gleder meg til å se det nye huset til neste sommer :-)

OTiiBE sa...

takk, takk!! Dere er velkomne på en titt begge to ved anledning!! Vi skal hvertfall være på plass til sommeren!! :-)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Gratulerer, så spennende! Regner med det dukker opp en del interiørinnlegg etterhvert da. ☺