tirsdag 1. juli 2008

mitt nye hardangerprosjekt

Når vi var i Bergen nå, fikk jeg være med på "kreativ aften" (:D også kjent som syklubb) med noen venninner. De holder på med hardangersøm, fikk jeg vite- og dermed fikk jeg arve en av min mors UFOer. Det skal med tiden bli en kaffeduk, størrelse salongbord:) Utviklingen av prosjektet tenker jeg å presentere i denne tråden med ujevne mellomrom- bare for å holde meg i gang. Såg ikke at bilde var så skjevt, menmen.. Det er fem slike ruter, samt en bord rundt. Trekantene som oppstår da skal også fylles i med div hull og plattsøm. Så langt er det mamma som har stått for all plattsømmen. Jeg har klippet og sydd allt med tynn tråd.
Fikk kun med meg tynn tråd på "klubben", så da satte jeg i gang med dronningsting/stjerner, og øst(?)mannarenning (mulig det er vest- for det klarer jeg aldri å huske:D). Litt ekstra arbeid blir det jo, men synes det er kjekke sømmer å sy- og arbeidet blir tusen ganger finere med litt slikt :)
Det vil bli en liten åpen firkant i krysset her- funderer på om jeg skal fylle den med noe, eller om det er finest uten... kom gjerne med innspill om det!! skal vise detaljbilde når jeg er helt ferdig med et slikt kryss, er kanskje lettere å se da!

tadaaa!! tre år og to måneder senere, så ble duken ferdig!!

Ingen kommentarer: