søndag 6. juli 2008

bursdagspresang

En av venninnene til I har bursdag til uken, og nå har jeg dristet meg til å lage presangen selv. I grunnen veldig skummelt, men håper den vil falle i smak!
Det ble en liten veske, lagd av noen avlagte klær. Hadde kun svart tråd som kunne passe til fargene, derfor fikk vesken også svart fôr- så er det ikke så lett å se alle feilene på innsiden hvertfall... pyntesømmen var vanskelig å få fin, da vesken er såpass liten ville ikke maskinen trekke den jevnt rundt + at tråden røk til stadighet. Men ble sånn noenlunde på fremsiden, så da tok jeg ikke opp noe mer :) HelloKitty merke fra H&M- I har ikke heelt forsonet seg med at merket forsvinner ut av huset :D
prøvde å lage dukkekjole som står til vesken. Modifiserte mønsteret til Lillis forklekjoler, men det ble ikke så bra på første forsøk- så denne kjolen går inn i den stadig økende samlingen til I og O... Den er forresten ikke blå, men syrinlilla.. så får vi se om jeg noengang får somlet meg til å ha på knapper..........
Med litt flere endringer, fikk jeg en kjole som passer sånn noenlunde til Babyborndukkene. skulle hatt en bukse til også, men har ikke mønster- og orker ikke tenke ut noe lurt akkurat no... Denne har fått to av mormors røde knapper.

Ingen kommentarer: