søndag 6. juli 2008

ruskepose

Har sydd meg en ruskepose til å samle opp tråd- og stoffrester mens jeg syr. Inspirasjon har jeg fått på sykroken, men orket ikke finne frem noe mønster, så har bare prøvet og feilet meg frem til dette resultatet. Erfarte vel at det kunne vært tidsbesparende å faktisk tenke gjennom prosjektet på forhånd... men fikk det da til på et vis :) Har brukt restestoff, og lagde den i friske sommerfarger. Øverst en nålepute med skumgummi inni, så en pute med ris i og underlag av "sklikke"-material(antiskli..) Selve posen endte opp med en ekstra lomme- egentlig en liten glipp, men ganske praktisk i grunn- der har jeg små duppeditter som jeg trenger å ha i nærheten når jeg syr, men som jeg stadig forlegger siden det ikke hadde en fast plass. Jeg har også fått meg merkelapper med "OTiiBE" fra minanamnband, og ruskeposen fikk æren av å få den første lappen. *godt nøgd* Det er mange detaljer som kunne vært finere utført, men lærte jo noe denne gangen også :D som at nåler kan brekke. Det opplevde jeg faktisk aldri på sewminien, men i løpet av 15min knakk jeg både symaskinnålen og en knappenål... og knakk av en bit på applikasjonsfoten :( Tror forresten jeg må lage en ruskepose til en gang- for jeg sitter alltid med trådrestene i feil hånd- uansett hvilken side jeg har plassert posen....

Ingen kommentarer: