fredag 2. januar 2009

Flere julegaver :D

Endelig kan jeg vise frem disse også ;)

Først en Sommerdrøm- en veske etter "dotted dream mønster". sydd i turkis cord og en gardin jeg var så heldig å få kjøpt av LilleLeo på sykroktreffet i september. Pyntet med kroklisse og en av mormors knapper, trykknapp fra s&s. Denne fikk min kusine, Hilde, til jul :)

Som avstiving har den et lag med "sklikke" fra jysk. Foret er et sengetøy fra Kid. Den har fått en innvendig lomme.




Så en veske etter eget mønster, som ble gitt til min søster, Linda, til jul. Den er i mørk brun cord med applikerte blomster fra en 70-talls gardin. Den lukkes med en stor knapp fra mormors samling, og er foret med et retromønstret stoff fra s&s. En liten innvendig lomme. Sklikke som avstiving her også ;)





Håper veskene falt i smak, og at de blir brukt masse!! Begge veskene er skapt med glede, for å spre glede. Det å skape noe nytt og unikt ved å kombinere nye og gamle tekstiler er veldig inspirerende, og jeg håper å gjøre det mye mer i året som kommer!!

Har du liggende noen gamle, vakre stoffer (sengetøy, gardiner, duker etc) som ikke blir brukt mer og bare tar opp plass hos deg, vil jeg være interessert i å "arve" dem, og kanskje gi dem nytt liv i en veske eller et plagg.

Ingen kommentarer: