torsdag 5. juni 2008

ugressbekjempelse

Med det været som vi har for tiden vokser det godt i hagen- desverre er det mer ugress enn prydplanter. Det er langt mellom fargeinnslagene, og slik vil det vel fortsette en stund til- blir ikke prioritert å kjøpe inn noe til hagen på lenge...
Flere steder har ugraset vokst seg meterhøyt, og jeg har nå brukt to dager på å røske vekk alt i øvre del av hagen, inkludert langs plenkantene. Heldigvis var det stort sett lett å dra opp, det var bare veldig mye av det!!Uttallige bøtter med ugras ble båret vekk.
Nå kan jeg hvertfall se hvor hagen er... Jeg fant tom igjen noen busker som var fullstendig overgrodd :D I morgen må jeg gå i gang og grave- før det rekker å vokse opp igjen...
nedre del av hagen er fortsatt like ille, men den må jeg bare overse foreløpig- jeg rekker rett og slett ikke alt! Nå skal jeg grave litt, og begynne å lempe sten, så kanskje muren kan bli utvidet et lite stykke... da kan jeg ordne bedet som skal gå langs kanten av plenen... Det er hvertfall drømmen, så får vi se hvor langt jeg kommer i år ;D

Og så har jeg lovet I. at hun skal få "sin egen hage", som hun kaller det... Får grave frem en flekk med bar jord til henne, og kjøpe noen sommerblomster og frø...

Ingen kommentarer: