torsdag 31. mars 2011

Litt nytt...

ja nå tenker jeg dere har ventet spent på hvordan badene fra forige innlegg ble seendes ut. :-)  En skikkelig gysare av en føljetong!! ikke?? hmmmm. Det har ikke tatt meg over en uke å få dem ferdig da, har bare ikke hatt overskudd til å blogge innimellom jobb, oppussing og hverdagsliv...

Det var i grunnen raskt og greit å få malt disse rommene, hadde alt vært like fort gjort ville vi vært ferdige for lengst!!!

Fra før var rommene kjedelige, mørke og utdaterte. Badet på loftet blir til hverdags brukt mest av jentene, så da tenkte vi at vi kunne være litt spreke i fargevalg; og endte med en ganske knæsj turkis!! Men farger er ikke bare bare- selv om vi brukte samme farge til begge rommene ble resultatet veldig ulikt!! På den lille gjestedoen ble fargen litt kvalmendes sjøgrønn, så der måtte jeg justere litt med restene fra eldstejentas rom. Spennende å blande farge selv, men det gikk heldigvis bra!! Vi måtte evt ha kjøpt ny maling uansett, så da lot jeg det stå til!!


Her er jentenes bad på loftet- det er en dusjnisje til venstre, et langt smalt rom uten vinduer. taket skal males hvitt også her med tid og stunder, og skapdøren skal på plass igjen så snart noen har malt den... Jeg tenker å style rommet med litt forskjellige farger etterhvert for å understreke det lekne og barnlige- foreløpig er jeg mer enn fornøyd med den forandringen som er!! Å style et rom er for meg et overskuddsfenomen, ikke bare økonomisk men spesielt energimessig!! Nå for tiden har jeg nok med å få malt alle rommene, resten kommer tidsnok!


Slik ble gjestedoen. Også her kan det styles og lekes litt med farger etterhvert!! Men jeg er veldig happy for at jeg fikk til å blande en farge som gir samme inntrykk som på badet oppe. Lyst og friskt- en farge til å bli glad av! Ingen grunn til at do skal være en traurig plass å oppholde seg! :-D Eh, vel det finnes vel grunner for det- men da er det hvertfall greit å ha noe fint å se på!!!


Det er ikke lett å få frem farger på bilder, og ulike pcer viser det kanskje litt forskjellig også. Men her hos meg ser det ut som om fargen etter første strøk lå omtrent midt mellom det som vises på disse bildene her.. Litt for grønn rett og slett- det ble nesten litt kvalmende til dette lille rommet.


På stuen har vi fått opp gardiner!! Lette og luftige gardiner fra Åhlens. det henger to lengder sammen, en i hvit og en i natur. Skålen fikk mannen til bursdagen av sine foreldre. Er det ikke greit når han får det jeg ønsker meg????

Jeg har brukt de siste dagene til årets husmorinnsats med å rydde, vaske og ommøblere på stuen. Den er aldeles overmøblert i påvente av loftstuen, men ganske presentabel nå som den er ren!! Om noen vil komme og titte må dere gjerne skynde dere før det rekker å støve ned igjen!! :-D

Denne gule rosen er forresten omtrent det eneste fargeinnslaget i hele stuen- ellers går alt i lyst og brunt og litt lyseblått. Det er helt bevisst at vi har få farger som 'base' i innredningen vår- for dermed kan vi lesse på med farger på pyntegjenstander og tekstiler etter lyst og humør.



Ingen kommentarer: