søndag 29. mai 2011


I disse dager er det sånn omtrentlig et halvt år siden vi flyttet inn i vårt nye hjem. Egentlig skulle vi bodd en annen plass de første ukene, men et dårlig isolert hus var vanskelig å få varmt i sprengkulda som var før jul. Dermed flyttet vi inn i kjelleren her, lagde til en heller provisorisk advenstsstemning og prøvde å kose oss midt oppe i kaoset. En diger strek i rekningen var det at mannen min ble syk omtrent i det vi flyttet i hus. Så fikk jeg male ganske alene den uken vi egentlig skulle være så fryktelig effektive.

Jeg hadde aldri, selv i mine villeste fantasier, trodd at vi fortsatt skulle holde på med oppussing et halvt år senere, at de fleste eiendelene våre fortsatt skulle være pakket ned, og at enden på galskapen fortsatt skulle være ute av syne!!! På denne tiden omtrent så jeg vel for meg at jeg skulle bruke all ledig tid fordelt mellom hage og syrom, mens alt vi eier og har skulle ligge fint på sine respektive plasser! :-)


Det må jeg jo nesten le litt av her vi daglig løper som forvirra høns på jakt etter både det ene og det andre. Vi finner ingenting, virker det som. For siden vi knapt har skap og skuffer å putte ting i er det ikke en ting som har en fast plass å være. Kaoset er fullkomment, rett og slett. Nå har vi akkurat funnet igjen jentenes skisko, så jeg rekner med at fotballskoene dukker frem til jul?!?!

Å bo midt i oppussingen er ikke bare veldig slitsomt, det forsinker også prosessen veldig. Det er alltid noe som må flyttes på for at vi skal komme til for å male, og huset skriker etter en husmor på fulltid, ikke bare en som tar et skippertak i ny og ne!! Nå bare måtte noe gjøres for å få fortgang i sakene her, jeg trengte å i det minste se lys i enden av tunellen. Og det tror jeg faktisk at jeg gjør nå!!! Tunellen er fortsatt uendelig lang, men jeg har kontroll på vegen ut!!


Jeg tok ut et par feriedager på et gunstig tidspunkt i turnusen min, og skaffet meg dermed nesten tre uker fri til å fokusere på maling. Tre uker senere har vi malt ferdig både trappegang og kjellerstue!! Selv taket i den lille gangen i kjelleren fikk bli med i dragsuget, en jobb som ellers kunne blitt utsatt på ubestemt tid. Det er deilig å kunne krysse av for nok en jobb som er fullført!!

 Nå er det rett og slett bare syrommet igjen før vi kan flytte inn skap og hyller fra garasjen. Og da er det klart for å finne ut av hva som egentlig befinner seg i alle pappeskene. Det vil sikkert nerme seg jul før vi begynner å få kontroll, men jeg ser lyset nå, det gjør jeg virkelig!! :-D


Bildene har ingenting med saken å gjøre, men det er kjekkere å vise bilder av vakre blomster enn av kaoset som råder innendørs.... Får heller vise bilder fra kjellerstuen når den er møblert og stylet?? Den gule Rhododendronen står og lyser utenfor kjøkkenvinduene, og var en liten overraskelse!! Når den stod i knopp syntes jeg den såg kjedelig ut i fargen, men den blir vakrere for hver blomst som springer ut, med de mange fargenyansene fra rustrødt til lys, lys gult.

1 kommentar:

mirmir sa...

Så nydelige rododendroner!
Mye finere enn min lyse lilla sak som ikke ser ut til å trives... den blir ihvertfall ikke større med årene...