onsdag 3. november 2010

stille før stormen??


Plutselig var det blitt veldig lenge siden siste bloginnlegg her. Det foregår endel i kulissene med pakking og planlegging før det snart braker løs. Med sykdom på toppen av det hele har jeg ikke hatt overskudd til å bloge. Men har planer om å bloge mer når vi kommer igang med oppussingen!

Når vi snart får overta det nye huset (senest 1.desember, men vi håper å få det litt før...) skal alt skje på en gang! De fleste rom skal males både på vegger og tak, noen tepper skal byttes med parkett og trappen skal fornyes.Så må vi flytte over alle pakkenellikene våre og vaske ut av rekkehuset! sånn på en uke eller så!! Det kommer til å bli lange og intense dager!!! Heldigvis kommer min mor på besøk den første uken i desember- hun skal få være drillsjef i hverdagslivet- leksehjelp, mat og klær, legging av søte barnebarn + hjelpe med nedvask. Det blir ikke noe slaraffenliv for henne heller, men jeg tror hun gleder seg!!

Det er godt å være over i november for nå begynner flytteprosessen å bli litt konkret! Det er ikke lenger noe å stusse over- alt vi ikke trenger i hverdagen blir pakket ned! Vi drukner nesten i pappkasser, både tomme og fulle. Vi er så heldige at vi får lagre kasser hos noen slektninger undervegs, for det er stooore mengder det handler om!!!

Dette med å ikke samle seg skatter på jorden virker mer og mer fornuftig for hver kasse som tapes igjen!! Det er virkelig helt vanvittig hva man eier og har!! Første gang jeg flyttet hjemmefra fylte vi èn bil. I løpet av studietiden og årene etterpå flyttet jeg flere ganger, bodde maks to år på hvert sted- og for hver gang økte jeg mine jordlige 'skatter' med et billass. Siste gang jeg flyttet var en blitt tre og vi måtte ha svær flyttebil i tillegg til flere turer med privatbil... Jeg tør nesten ikke tenke på hvor mye vi har nå som vi har bodd her i syv år og økt familien med et barn og en katt...

Dagens bilder har ikke så mye med saken å gjøre- har ikke så fryktelig lyst å vise frem kaoset vårt... :-) Første bilde er tatt utenfor rekkehuset, mens det siste er et noe meningsløst bilde fra vår nye hage- med flaggstang!! Det er det eneste bildet jeg har foreløpig, siden kameraet plutselig hadde tomt batteri idet jeg skulle snu meg og knipse selve huset...

Ingen kommentarer: