søndag 5. september 2010

Ut på tur!!

For et fantastisk nydelig vær vi har hatt i helgen!! Solnedgangen i går kveld var helt magisk!! Flere ganger siste uken har været vært bortimot trafikkfarlig, hvem klarer vel å holde blikket på vegen når farger på hav og himmel tar pusten fra en??


Jeg skal overhode ikke skryte på meg at jeg er av det aktive slaget, men i dag fikk jeg sterk trang til å komme meg ut i naturen og bare suge til meg lys, lyder, lukter og synsinntrykk!! Minstejenta ble villig med meg på tur, så vi pakket en sekk med drikke, eplebåter og en liten overraskelse og la i veg! Turen gikk til Molnesfjellet på Vigra. Det er den høyeste fjelltoppen på denne vakre øyen, og så vidt jeg har googlet meg frem til rager den 122m over havet. Ikke det høyeste fjellet i verden med andre ord, men perfekt til en liten søndagstur for oss!! Her kan dere se fjellet fra en annen vinkel- fotografen bak bildet vokste faktisk opp i det nye huset vårt!! Morsomt! Tror nesten det er obligatorisk at vi skaffer oss et av bildene hans!!


I det fjerne skimtes høge sunnmørsalper. De er uendelig vakre, men med min høydeskrekk overlater jeg til andre å bestige dem. For meg er det nok å se dem fra avstand!! :-)


Stier i skjønne omgivelser, på trygg avstand fra alle stup og bratte skrenter, som kun gir lett utfordring for kondisen min er tingen for meg!! Her er det bare å suge til seg inntrykk og kjenne overskuddet strømme på!!


jeg tror jeg kunne sitte i timesvis og stirre utover åpent hav slik som her, og høre bølgene slå innover land, og kjenne solen varme!!


Vi hadde hyppige drikkestopp, og praten gikk livlig. Minstejenta er trivelig turfølge og var kjempeflink til å gå. En liten kinderoverraskelse på høyeste punktet gav energi til å løpe nesten hele vegen hjem!! :-)


Tror sannelig vi bor på verdens vakreste øy!!

Ingen kommentarer: