søndag 30. august 2009

Min første voksenkjole

Jeg har endelig prøvd meg på voksenkjoler også. Denne og en til som enn så lenge er en ufo, ble påbegynt i våres en gang. Nå har jeg endelig gjort denne ferdig, men jeg har ikke sømbyste og har ikke fått prøvd den på en levende modell heller- så jeg aner virkelig ikke om den er brukendes :D Jeg har testet ut et gammelt simplicity-mønster som mamma fant på loftet. Det er noen fine detaljer på den, men de kommer ikke så godt frem på bildene. Det stod ingen størrelse på mønsteret men jeg har funnet ut at den er ca str 38.

På den tiden mønsteret ble gitt ut var skjørtelengden noe lenger enn jeg ønsket. Jeg hadde pyntet masse nederst på skjørtet, men fant ut at jeg ville ha den kortere- nå står bare noen rester av pynten igjen... Om noen finner ut at de vil bruke kjolen, kan jeg ha på mer pynt, men siden det er en fare for at denne blir glemt bakerst i et skap, gjør jeg ikke mer med den enda!

Den er sydd i gammelrosa og burgunder polarfleece fra stoff og stil.

Om noen som bor i nærheten bruker ca str 38, og har lyst til å prøve kjolen er det bare å ta kontakt!! :D Det hadde vært greit å se om det må store endringer til for at den skal sitte bra! Her er ingen kjøpepress- kjolen gis bort til den som har lyst å bruke den!!

1 kommentar:

annesand sa...

Ååå - så kult og spennende. Hadde vært kult å få se mønsteret nederst og da ;-) Skulle definitivt ha kommet innom og prøvd om jeg: 1) bodde i områder og 2) hadde vært i nærheten av str 38 ;-)