torsdag 6. august 2009

otiibekjoler til jentene mine

Jeg har sydd masse denne uken, men har ikke fått ferdigstilt alt enda. Disse to kjolene ble prioritert, så kanskje jentene rekker å bruke dem litt før sommeren er over... Jeg har gitt disse kjolene korte ermer så de passer på litt varmere dager. For første gang har jeg prøvd rullefall- og sammen med et par runder strikk ble det kjempesøtt!! Håper det er like søtt på :D jentene er på ferie med besteforeldrene, så har ikke fått testet dem på enda.

Minstejentas kjole er lys med røde detaljer, str 116. Mønsteret er eget.
stoffene er grov lin, rød strech chenille, fra s&s
ermene i hvit bomull med gule hjerter, som jeg har fått i gave.


Eldstejentas kjole har turkise detaljer, hun har selv pekt ut stoffer som hun likte, str 128.
stoffene er grov lin og turkis strech chenille, fra s&s.
ermene er i blomstrete bomull fra Lappestua.

Ingen kommentarer: