mandag 6. oktober 2008

....en Bergenstur resulterte i...........

En uke i Bergen kan få alvorlige følger for lommeboken- og da ser jeg bort fra et uheldig øyeblikk som involverte blinkende lys i en tunnell med påfølgende brev fra autoriteter..... Jeg var ikke mindre enn to turer på S&S- og led valgets kvaler over hva som skulle få bli med hjem og hva som måtte bli igjen i butikken!! Mye måtte legges tilbake i hyllene, men jeg fikk med meg mange godbiter- såpass mange at jeg måtte la noe ligge igjen hos mine foreldre......først mange meter cord- brun med litt stretch, mosegrønn og turkis baybcord.

Her er noen stoff min mor fant på loftet!!! Det med bamsene er en slags frotte, det rutete er en liten rest med et ullstoff, og så en herlig gardin fra "hine hårde dager" :D
Jeg kjøpte totalt fire meter med fleece- i denne gammelrosa og en lys lilla- den lilla ble igjen på Askøy... Dette skal forhåpentlig bli en masse gode, varme barnehage klær til jentene mine!
Noen tilbudsstoff fra S&S, i flotte farger og mønstre- har antakelig flere planer enn jeg har stoff til- og har såvidt begynt å klippe i det brune- Kjempegøy!!!

Flere godbiter fra mammas loft- bunker med gamle simplicity mønstre- disse hadde jeg ikke plass til i kofferten :) Så får studere dem nøyere ved neste Bergenstur!!
Flere stoffrester som mamma fant på loftet. Rød, Blå og plommerød cord! + to små biter i flanell og bomull.

Litt utstyr ble det også- Skjærematte og rullekniv, sømometer, heklekrok, sølvtråd til dekorsømmer, et par glidelåser fra loftet, samt to trådsneller og en filtmatte som vi fikk av sysiden på treff med Sykroken!!!
Det jeg opprinnelig hadde planlagt å kjøpe på S&S var diverse skråbånd, kroklisser og glidelåser m.m. Det ble jo litt, men mye ble lagt på plass igjen, da andre fristelser ble for overveldende..... Men bør da komme et stykke med denne fangsten!!! Kjøpte også fem undertrådsspoler av Sysiden- det var sårt trengt!!!

Ser at jeg har glemt å ta bilde av det kuleste stoffet av alle jeg kjøpte- en retro gardin som jeg fikk kjøpt av LilleLeo på sytreffet! Skal rette opp i den feilen en av de første dagene :)

....Ja, nå er det vel bare å sette i gang og sy??!?! Har mange planer! Håper bare jeg klarer å gjennomføre noen av dem!!!!

1 kommentar:

hjemme bra sa...

Hei.
Så mange fine stoff du har kjøpt. Blir spennende å se hva du tryller frem av dem.
Kos deg ved symaskinen ;-)