mandag 6. oktober 2008

strikkeprosjekt

26.10: Nesten ferdig!!! Hetten og begge ermene er strikket, samt halskanten. Mangler kun knappestolpene, og en masse montering. Har sydd fast de doble kantene på hette og hals.


Her går det unna!!! Er ferdig med bolen- og jeg som trodde jeg kom til å bruke et år på denne- tre uker tok det! :D De to siste nettene har jeg strikket nesten ferdig ene ermet- det har jo gått greit, men sliter med motivasjonen til å strikke en til nøyaktig maken ;) er det da lurt å tvinge seg til å strikke erme nr 2 med en gang, eller skal jeg strikke hetten og kantene først, og ta igjen neste erme når jeg har "glemt" det første litt???? Vil helst at det skal være lystbetont å strikke!!!! Flettemønsteret var veldig raskt og greit å strikke- jeg ble så ivrig at det var vanskelig å legge fra seg strikketøyet!!
Er ferdig med den kjedelige økingen, og mangler kun noen centimetre på dette ermet...

Dette har sikkert ikke interesse for andre enn meg, men må bare ha en progresjonstråd her for strikkeprosjektet mitt- for å sikre fortsatt fremgang :D Ikke at det skulle være fare for at det blir en UFO så lenge det fortsetter å være så rolig på jobb som det har vært den siste tiden....(håper i grunnen på mer action der nå!!!)
Dette skal bli en kåpe, str 1år. Strikkes i offwhite babyull. Første bilde viser to ukers arbeid... På bilde nr to har jeg hatt et par nattevakter... :D Jeg er nå ferdig med perlestrikket nederst og så vidt startet med flettemønsteret på bærestykket. Siden bildet ble tatt i morges har jeg delt arbeidet i to forstykker og et bakstykke- og er godt over halvveis med ene forstykket! Trodde seriøst at jeg kom til å bruke år og dag på denne da jeg startet, men dette er gøy!!!




1 kommentar:

Soltoppen sa...

Gleder meg til å se den ferdig!