onsdag 9. juni 2010

litt av hvert...

Legger til noen nye bilder av vesken her!!











Edit: da skal omsider linken til kjolemønster være på plass nederst i dette innlegget. Det var en veldig morsom kjole å sy- anbefaler alle hobbysyersker med små prinsesser i sin omgangskrets å prøve!!

I det siste har jeg sydd mye i velour. To kolleger kom med bestillinger på henholdsvis bukse/genser til to barnebarn, og liten velourdress til lille skjønne Lykke. Desverre viser det seg at jeg er bortimot verdens dårligste fotograf, så jeg har ingen bildebeviser med mindre jeg får actionpics av de skjønne små!! (hint, hint!!) Jeg har også noen halvferdige produkt liggende- de mangler kunn litt ribb og noen knapper... den UFO- haugen min begynner å bli farlig stor!!

Jeg har også gjort et lite forsøk på å komme meg på veskekjøret igjen. Håper dere unnskylder de ekstremt dårlige bildene, men dere aner kanskje hvertfall at dette er en veske??



Jeg har prøvd å lage den litt sommerlig i fargene- blå som hav og himmel utenpå og varm og oransje inni. På ene siden har den fått en nydelig blonde, med lys blå kroklisse og en pynteknapp som ikke kommer til sin rett på bildet. Andre siden har et gammeldags motiv limt på med decopagelim for tekstiler. Jeg har i tillegg laget meg en 'jukselapp' som jeg skal utsette for diverse slitasje som en veske kan utsettes for. Rapport om hvordan motivet holder i bruk følger.... Bildet er rammet inn av blå kroklisse og blomster i friske farger. Inni har vesken to små lommer og trykknapp til lukking. Remmen er lang nok til at vesken kan henge over skulderen. Vesken er passe stor for dager du ikke vil dra rundt på alt for mye dill, men rommer likevel alt det nødvendigste!! Mønsteret er mitt eget.

Enda så gøy det er å sy vesker, så klarer det ikke helt å konkurrere mot kjolesøm!! Jeg har sikkert mange hundre kjoler dansende rundt i hodet, og de siste dagene har et par av dem sett dagens lys. Den ene er ikke helt ferdig enda, men kanskje dere får se den i morgen.

Denne kjolen skulle egentlig sys av helt andre stoffer, men jeg ombestemte meg- og det angrer jeg ikke på!! Synes den ble riktig søt og sommerlig!


Den er vel et redesign-produkt, sydd av gamle gardiner. Det rødrutete har jeg mange lengder av, og er ganske falmet på ene siden. Men heldigvis like fint på det som hvertfall nå kalles retten! Det hvite er florlett med hullmønster, og sikkert ganske så gjennomsiktig, så mulig vi må sy et underskjørt til.


Stroppene knyttes bak på ryggen, der er det også vaffelsøm- noe som mine knivskarpe bilder ikke evner å få frem.... Jeg har fulgt fremgangsmåten fra denne blogen (linken kommer i morgen, for jeg ser at klokken løper fra meg her...)

Ingen kommentarer: