torsdag 9. juli 2009

Lime og marine!!

Jeg har fått en ny fargekombo-favoritt!!! Lime og marine sammen er bare såå herlig!! :D Blir glad langt inn i sjelen av å jobbe med disse!!

Jeg har endelig fått meg overlockmaskin- en Janome MyLock 644D. Jeg elsker den!! Sømmene blir skikkelig proffe, og det går raskt og lett å sy!! Men jeg har jo måttet øve meg litt for å bli kjent med maskinen- litt skummelt med en kniv som danser opp og ned mens jeg syr! :D Derfor kommer det nå et ras med øvingsprodukter.Det blåste voldsomt da jeg tok bildene- så det var ikke lett å få dem til å henge skikkelig...

Første jeg sydde på overlocken, (som forøvrig har fått navnet Olai... ) var denne buksen som har lagt ferdigklippet i lange tider. Så lenge at jeg i farten ikke husker helt hvilken størrelse den er... muligens 90?? Denne er da i lyseblå, hvitprikket poplin og lime rib, begge stoff og stil. Applikert på diverse stjerner, og lommer i samme stoff, fra Lappestua. Jeg skylder på vinden her- den har faktisk rib på begge bena!! ;)


Så gikk jeg over til superkomboen min: lime og marine, og klippet i full fart ut to bodyer og tre luer:

Bodyene er i tynne jersey stoff fra stoff og stil, med elefanter og soler, marine rib. str.70. De mangler foreløpig trykknapper- men de blir handlet inn av min søster omtrent akkurat i dette øyeblikket :D


jeg har sydd to luer i de samme stoffene- de kan brukes fra begge sider, men ene siden har fått "ører". Luene er helt like, eneste som skiller er hvilken side som har ører.



Den tredje luen er i Lime fleece på ene siden og lime/marine-stripet jersey på andre. Alle luene har marine rib. Og de er størrelse 46 alle tre.



Glemte å si hvor mønstrene kommer fra: Buksen eget, modifisert fra AOH, body Alt om Håndarbeide nr 9/08. Luer, Ottobre nr 4/08.


Ingen kommentarer: