lørdag 8. november 2008

Tre bukser...

Min søster har bestilt en bukse til en barselgave, så da måtte jeg jo sy noen så hun har å velge mellom. Håper hun liker en av disse... De er alle i størrelse ca. 70. Mønsteret har jeg plukket litt herfra og litt derfra, lommene har jeg tenkt ut helt selv! :D De er pyntet med kroklisser i ulike farger. De buksene min søster ikke tar, blir til salgs i bloggen.- Hun valgte den grønne/brune, så de to blå er til salgs!!

bukse nr 1: *solgt* Sydd i lyseblå poplin med hvite prikker, grønn ribb, alt fra s&s. Den har fått en giraff (det ser du vel :D) applikert på siden. stoffet til applikasjon og lommer er hentet fra en kjole jeg har arvet etter min grandtante Gerda. Buksen heter naturlig nok "giraffen Gerda". Dette er en lett og luftig bukse, fin på sommeren men kan også brukes på kaldere dager, men da med en varm strømpebukse til ;)





bukse nr to er i turkis fleece, med lysegrønn ribb, ribb også i lommene, applikasjonen stammer fra min brors t-skjorte. Riktig nok er det noen og tretti år siden den var i bruk.... En varm og god indianer bukse, perfekt når man skal liste seg rundt i stuen på jakt etter godbiter som mamma og pappa har glemt å gjemme unna!!! Ribben på bena er ekstra lang, så denne buksen kan brukes lenge!



Bukse nr 3: *SOLGT* Fargen på bildene lyger, den er egentlig mer grønn enn brun, mellomriflet cord fra s&s oransje ribb, applikasjoner og lommer fra et frottestoff min mor fant på loftet, det stammer fra min barndom tror jeg... To bamser hilser på hverandre bak på rompen, mens to andre leker gjemsel i lommene :D



2 kommentarer:

hjemme bra sa...

Så søte bukser. Du er flink til å sy!

hjemme bra sa...

Der er en utfordring til deg på bloggen min...