mandag 28. april 2008

storesøsters festkjole

Fant plutselig ut at også I. trengte en kjole når vi skulle i konfirmasjon. A. likte ikke det andre forslaget mitt, og foreslo at jeg sydde om et gammelt velurskjørt som jeg aldri bruker lenger. Gikk i gang med å lage et kjoleliv, og etter endel prøving og feiling, og frem og tilbake mellom strikkepinner og heklenål, så ble det en heklet topp. Var ikke helt lett å sy i stoffet, men ble noenlunde fornøyd. I. var også veldig stolt, og forlangte å få bruke denne og ikke den nye "kinakjolen" som også kom i hus i mellomtiden! Yess :) Sydde matchende pannebånd, og har planer om å sy noen hårstrikk av restene.

har sydd den ekstra lang, så om hun ikke plutselig begynner å legge seg ut i bredden også, så kan hun nok bruke den lenge.

Lagde "mønster" til toppen etterhvert som jeg heklet. Foran ble det et lite hjerte, mens bak lagde jeg bare striper. Stroppene ble litt lange, det såg jeg først når hun hadde tatt den i bruk, mulig jeg korter ned litt en annen gang. Har planer om å pynte litt med enten paljetter eller rufsegarn el.a., men spørs om det blir noe nå når den er tatt i bruk...

Ingen kommentarer: