tirsdag 20. april 2010

Sommerfugl og Supert skjørt til femåringen min!!

Hver gang minstejenta ser denne kjolen sier hun 'den vil jeg ha!' Problemet er bare at kjolen er i størrelse 74, og uansett hvor vanskelig jeg synes det er å innse det, så er hun slett ingen baby lenger- faktisk blir hun hele fem år i dag!! Da fortjener hun nesten å få sin egen sommerfugl-kjole!!

Siden bursdagen ble feiret på søndag måtte hun få den på forskudd. Desverre glemte jeg å ta bilder av kjolen før pølse og muffins var inntatt- så foreløpig må det klare seg med en liten sniktitt.


Det er ikke lett å se på disse bildene, men den har en gul sommerfugl på magen, og nederst har den en kant i samme stoff som bryststykket og en blonde sydd fast i rullefalden. Den er som vanlig sydd i lys turkis bomullsateng fra stoff og stil, og ellers er det gule stoffet fra Ikea og det blomstrete har jeg kjøpt av Jubel via Sykroken, det har vel vært sengetøy en gang.


Hun måtte jo også få noe på selve dagen!! Dette skjørtet fikk jeg inspirasjon til da jeg såg barnetv!! Jentene på Super har de kuleste klærne!! Skjørtet ble et skikkelig svingskjørt, noe alle barn elsker!! Tror det må bli flere slike!!


En skikkelig morratrøtt femåring, men hun tødde opp litt etterhvert og fikk testet svingen i skjørtet!!


Det består av 16 deler + rib, er kantet med rødt skråbånd og har fått to røde knapper til pynt!! Disse stoffene har jeg også kjøpt av Jubel. Desverre er det blå stoffet mykere enn flodhestene, så det faller ikke helt slik jeg hadde tenkt meg det. Noen som har en lur måte å fikse det på??



Gratulerer så mye med dagen din, jenta mi!! Du er SUPER!!!

2 kommentarer:

Bravo sa...

Gratulerer med femåring, Otiibe!!
Nydelige barn du lager, altså!

A sa...

Hurraaa!!!
Eg har feiret henne i dag med årets første jordbær. Mmmmm!! :D
Hp du forstod at pakken som kom for noen dager siden var fra meg. Kom på etter at eg hadde sendt den at eg hadde glemt kort.. :)