søndag 14. desember 2008

Dette får jentene mine til jul :D

I tillegg til de røde og hvite gensrene jeg viste for noen dager siden, skal jentene få et sett hver bestående av fleecekjole (også vist i tidligere innlegg) genser, bukse og skjerf :)


Kjolene er mer og mindre identiske, lagde den bare ør lite mindre til O.

Gensrene er sydd av en tynn gardin fra Kid(samme som applikasjonene på kjolene), mansjettene er i gammelrosa fleece, skråbånd rundt halsen. Samme mønster som de andre gensrene (Ottobre) men måtte endre halsåpningen da dette stoffet ikke er elastisk.

Smetteskjerf etter Trultemors oppskrift (Ligger i blogen hennes, som jeg har linket til her på siden) Burgunder og gammelrosafleece- de skal være varme nok, ja!! Tror jeg kunne lagd dem litt lengre... men håper de passer sånn noenlunde. Fikk endelig brukt Hello Kitty merkene som de har mast om hele høsten :D HK er det heeelt store her i huset om dagen ;)

Mønsteret til buksene er lett omgjort fra et jeg fant i Ottobre. Ble ikke helt fornøyd, men tror de skal passe. Er hvertfall varme og gode :) Burgunder fleece og grå ribb fra s&s.

Har også sydd dukke-MeiTai til dem. Den ene ble ferdig tidlig i høst, og så har den andre bare blitt liggende... Den manlger fortsatt et par sømmer, men det bør jeg rekke innen julaften!! Stroppene og ene panelsiden er i tynn bomull med stretch fra s&s Den andre siden + applikasjonene er i stoff jeg fikk med LilleL i hemmeligvenn gave i sommer :)

En liten and til O, og en jente med bøtte til I.

1 kommentar:

Wenche/chawo sa...

Så heldig jentene dine er,flotte ting du har laget til dem.